Det stora äventyret

maj 2, 2008

Har inte skrivit så mycket på sista tiden, har varit djupt inne i måleriet. Gjort nya målningar med delvis nya uttryck. Nödvändigt att de målningarna fick ta sin tid att komma fram.

En del av de nya målningarna får följa med på det stora äventyret.

Tidigt i morgon bitti börjar det, det stora äventyret. Jag tar flyget till Montreal, Kanada. Reser dit och har en treveckors utställning på Galerie Gora med vernissage på tisdag. Mycket förberedelser har det varit. Jobbigt och spännande.

Efter en vecka i Montreal går färden till Vermont i USA där jag skall vara i två veckor på Vermont Studio Center, ett center för konstnärer och författare. Få egen ateljé, måla, lyssna på föredrag, samtala, få nya intryck. Lyckades bli antagen med kort varsel och fick också ett stipendium som delvis bekostar vistelsen. Helt fantastiskt!

Skall också försöka turista lite och hälsa på nyfunna vänner från Biennalen i Florens. Insupa nya intryck, ta mängder av foton, må bra.

Kommer tillbaka om ungefär en månad. Vi hörs då.

One Response to “Det stora äventyret”


  1. […] det vackra Montreal. Utställningen blev också början till Mitt Stora Äventyr som jag skrev om innan jag åkte och efter det att jag kommit […]


Lämna en kommentar